Галоўная Узаемадзеянне са СМІ Навіны

З пачатку года ў ДТЗ загінула 18 дзяцей

14.07.2014
На сістэматычнай аснове Следчым камітэтам выяўляюцца прычыны і ўмовы, што спрыялі здзяйсненню дарожна-транспартных здарэнняў, якія пацягнулі згубу дзяцей. 

Пры расследаванні крымінальных спраў дадзенай катэгорыі, высілкі следчых сканцэнтраваны не толькі на падвышэнне якасці расследавання па кожным пэўным выпадку і прыцягненні вінаватых да адказнасці, але таксама і на выяўленне прычын і ўмоў, якія пацягнулі трагедыю: вывучаюцца пагодныя ўмовы, якасць дарожнага пакрыцця, узровень асветленасці, спраўнасць транспартнага сродку, а таксама ўлічваецца чалавечы фактар. Па выніках праведзенага аналізу следчымі накіроўваюцца дзейсныя і прынцыповыя прадстаўленні ў органы дзяржаўнага кіравання і арганізацыі. 

Прыкладам такой працы з'яўляецца прадстаўленне на імя старшыні Мінгарвыканкама па факце трагедыі, што адбылася ў лістападзе 2012 года, калі пад коламі пазадарожніка на тэрыторыі сталічнай школы загінуў 9-гадовы хлопчык. Вынікамі яго разгляду з'явіліся накладанне дысцыплінарных спагнанняў на шэраг службовых асоб сістэмы адукацыі і знішчэнне на тэрыторыі агульнаадукацыйных устаноў г. Мінска ўмоў, што пагражаюць бяспечнаму знаходжанню дзяцей. Непасрэдна ў школе, на тэрыторыі якой адбылася трагедыя, быў усталяваны шлагбаўм, выканана частковая агароджа з боку праезнай часткі, уладкаваны дзве штучныя няроўнасці і ўсталявана сістэма відэаназірання. 

Паводле статыстычных дадзеных, са студзеня 2014 года ў Рэспубліцы Беларусь па 61 дарожна-транспартным здарэнні з удзелам непаўналетніх узбуджаны крымінальныя справы, пры гэтым 18 юных удзельнікаў дарожнага руху загінулі, а 11 атрымалі раненні рознай ступені цяжару. Асноўная колькасць пры гэтым адбылася па віне кіроўцаў аўтатранспартных сродкаў і толькі адзінкі па віне непаўналетніх.

Сёлета найвялікі грамадскі рэзананс атрымалі два дарожна-транспартных здарэння з удзелам непаўналетніх, адбытых у г. Мінску. Па абодвух выпадках УСК па г. Мінску былі ўзбуджаны крымінальныя справы. У першым выпадку мінчук 1971 года народзінаў, рухаючыся днём на аўтамабілі па бульвары Шаўчэнкі з хуткасцю каля 40 кіламетраў у гадзіну, здзейсніў наезд на нерэгуляваным пешаходным пераходзе на хлопчыка 2002 года народзінаў, які ад атрыманых траўмаў сканаў на месцы здарэння. У другім выпадку, што адбыўся на дваровай тэрыторыі па вул. Розы Люксембург, у выніку ДТЗ папакутавала 3-х летняя дзяўчынка, якая ад атрыманых траўмаў сканала ва ўстанове аховы здароўя. 

Аналіз дасканалых дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам непаўналетніх паказвае, што ў большасці выпадкаў ДТЗ прычынамі з'яўляюцца няўважлівасць і неабачлівасць да атачальнага дарожнага становішча і яго змен, не ўлічваюцца асаблівасці і стан транспартнага сродку і дарожнага пакрыцця, парушаюцца агульнапрынятыя правілы дарожнага руху.

Трэба помніць што, кіроўца, усюды, у тым ліку па-за пешаходным пераходам, павінен саступаць дарогу пешаходу – інваліду па зроку, што падае сігнал кіем белага колеру або з пакрыццём падвышанай бачнасці, у тым ліку са святловяртальным элементам. Кіроўца павінен быць гатовы зменшыць хуткасць руху ці спыніцца, каб выключыць імавернасць наезду на такіх удзельнікаў дарожнага руху, а таксама дзяцей і пешаходаў з бачнымі парушэннямі апорна-рухальнага апарата.

Дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам непаўналетніх можна пазбегнуць, калі на асабістым прыкладзе з боку дарослых выконваць правілы дарожнага руху, служыць станоўчым прыкладам да слушных і бяспечных паводзін на дарозе.

Кіроўца які здзяйсняе дарожна-транспартнае здарэнне, у выніку якога гіне чалавек, не жадае наступу такіх вынікаў, аднак знаходзячыся за рулём аўтатранспартнага сродку кіроўца з'яўляецца крыніцай падвышанай небяспекі і павінен усведамляць грамадскую небяспеку наступу такіх вынікаў.

Апроч гэтага зважаем КІРОЎЦАЎ, што ў час летніх вакацый, у дзяцей з'яўляецца больш вольнага часу і яны часцей бавяць час на дваровых тэрыторыях, у звязку з чым трэба быць больш уважлівым пры руху ў дадзеных зонах і не перавышаць усталяваную ПДР хуткасць у 20 км/г.