Прамая тэлефонная лінія з кіраўніцтвам Следчага камітэта
12.09.2014
У адпаведнасці з Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. №2 "Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату і павышэння якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва", а таксама пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 г. №667 «Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб» у дзяржаўных органах і дзяржаўных арганізацыях праводзяцца прамыя і гарачыя тэлефонныя лініі.
Падчас правядзення прамой тэлефоннай лініі грамадзяне і прадстаўнікі юрыдычных асоб звяртаюцца ў арганізацыю па пытаннях, якія ўваходзяць у яе кампетэнцыю, або па загадзя планаванай тэме, абумоўленай яе актуальнасцю.
Пры звароце на прамую тэлефонную лінію грамадзянін павінен паведаміць сваё прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), адрас месца жыхарства (месца знаходжання), а прадстаўнік юрыдычнай асобы – прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), назва ўяўлянай ім юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання, выкласці сутнасць звароту.
Пры адмове асобы, якая звярнулася на прамую тэлефонную лінію, паведаміць названыя звесткі яму паведамляецца, што зварот ананімны, і адказ на такі зварот не даецца. У выпадку, калі такі зварот змяшчае звесткі аб учыненым злачынстве, злачынстве, якое рыхтуецца або ўчыняецца або іншым правапарушэнні, асобе прапануецца звярнуцца у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы або гэты зварот накіроўваецца ў такія органы не пазней за працоўны дзень, які ідзе за днём яго паступлення.
У выпадку, калі ў звароце, які паступіў падчас прамой тэлефоннай лініі, пастаўлены пытанні, на якія арганізацыяй ужо былі дадзены адказы (накіраваны апавяшчэнні, спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытанням), у тым ліку ў рамках асабістага прыёму, грамадзяніну і прадстаўніку юрыдычнай асобы тлумачыцца, што такі зварот быў разгледжаны раней, і адказ на яго не даецца.
Прыём зваротаў падчас прамой тэлефоннай лініі можа быць спынены, калі:
- грамадзянін або прадстаўнік юрыдычнай асобы дапускае ўжыванне нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў;
- звароты змяшчаюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, заахвочванне да ўчынення супрацьпраўнага дзеяння або грамадзянін або прадстаўнік юрыдычнай асобы іншым спосабам злоўжывае правам на зварот;
- ёсць падставы меркаваць, што мэтай звароту падчас прамой тэлефоннай лініі з'яўляецца дыскрэдытацыя Рэспублікі Беларусь, у тым ліку яе дзяржаўных органаў і службовых асоб.
Звароты, не дазволеныя падчас прамой тэлефоннай лініі, падлягаюць разгляду ў пятнаццацідзённы тэрмін з дня, які ідзе за днём рэгістрацыі зваротаў у арганізацыі.
Пры неабходнасці дадатковага вывучэння пытання, правядзення спецыяльнай праверкі або запыту адпаведнай інфармацыі тэрмін разгляду такіх зваротаў можа быць прадоўжаны да аднаго месяца.
У выпадку, калі для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах, якія паступілі ў ходзе прамой тэлефоннай лініі, неабходны ўчыненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, грамадзяніну і юрыдычнай асобе ў тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём рэгістрацыі зваротаў у арганізацыі, накіроўваюцца пісьмовыя апавяшчэнні аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Калі апошні дзень тэрміну разгляду звароту прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміна лічыцца першы наступны за ім працоўны дзень.
Звароты, прынятыя падчас прамой тэлефоннай лініі і зарэгістраваныя ў арганізацыі, могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
Звароты, прынятыя падчас прамой тэлефоннай лініі і зарэгістраваныя ў арганізацыі, могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
- звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
- для разгляду зваротаў па сутнасці неабходна ўказанне персанальных даных грамадзян, за выключэннем змешчаных у зваротах. Грамадзянам прапануецца звярнуцца ў парадку, прадугледжаным Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей – Закон);
- звароты пададзены паўторна і ў іх не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду зваротаў па сутнасці. Грамадзяне і юрыдычныя асобы паведамляюцца, што паўторны зварот неабгрунтаваны і перапіска з імі па гэтым пытанні спыняецца;
- раней перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях была спынена.
Адказ на зварот, які паступіў падчас прамой тэлефоннай лініі, можа быць абскарджаны ў парадку, устаноўленым артыкулам 20 Закона.
Кіраўніцтвам падраздзяленняў Следчага камітэта прамыя тэлефонныя лініі праводзяцца не радзей аднаго разу ў квартал. Інфармацыя аб часе правядзення прамой тэлефоннай лініі Старшынёй Следчага камітэта перадаецца дадаткова на афіцыйным сайце Следчага камітэта ці ў сродках масавай інфармацыі.
Кіраўніцтвам Следчага камітэта прамыя тэлефонныя лініі праводзяцца ў адпаведнасці з графікам, прыведзеным ніжэй:
|
Старшыня |
Гара |
першая серада лютага |
|
Першы намеснік |
Шандаровіч |
другая серада мая |
|
Намеснік Старшыні |
Васільеў |
трэцяя серада жніўня |
|
Намеснік Старшыні |
Аземша |
чацвёртая серада лістапада |
Прамыя тэлефонныя лініі праводзяцца ў названыя вышэй дні (за выключэннем дзяржаўных свят і святочных дзён, устаноўленых і аб'яўленых Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь нерабочымі) з 15 да 17 гадзін.
У азначаны час грамадзяне і прадстаўнікі юрыдычных асоб могуць задаць свае пытанні, якія адносяцца да кампетэнцыі Следчага камітэта Рэспублікі Беларусь, па тэлефоне 8 (017) 389-52-00
Апытанне Усе апытанні
Ці ўпэўненыя вы ў сваей абароненасці ад злачынных замахаў у Беларусі?

Следчы камiтэт

